نوشته شده توسط : hossein

با یک نگاه گذرا می توان به این نکته پی برد که لوله و اتصالات از مهم ترین بخش محصولات ساختمانی و صنعت ساخت و ساز محسوب میشود.در راستای ساخت  لوله و اتصالات ، شرکت های زیادی به وجود آمدند که از مهم ترین آنها میتوان به نیوپایپ اصفهان اشاره کرد. گروه کارخانجات نیوپایپ از بزرگترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات در کشور می باشد.نمایندگی های زیادی با این شرکت قرارداد بسته اند. منظور از نمایندگی نیوپایپ گروه های صنعتی هستند که محصولات نیوپایپ را به فروش میرسانند در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین های نمایندگی نیوپایپ  را نام ببریم‌.

گروه کارخانجات نیوپایپ 

قبل از معرفی و بررسی برترین های نمایندگی نیوپایپ اجازه دهید کمی در مورد خود گروه کارخانجات نیوپایپ بدانیم.در این راستا باید خدمتتون عرض کنم که گروه تجاری گیتی پسند اصفهان در سال ۱۳۷۸ رسما فعالیت خود را شروع نمود که یکی از زیرمجموعه های آن شرکت نیوپایپ بود. نیوپایپ با تجربه بیش از ۲ دهه فعالیت ، امروزه از بزرگترین تولید کننده های لوله و اتصالات به ویژه لول های پنج لایه نیوپایپ می باشد.امروزه برند تجاری نیوپایپ توانسته است با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متخصصین با تجربه و کارآمد چشم انداز ترسیمی خود مبتنی بر تولیدات لوله واتصالات پنج لایه نیوپایپ را تحقق ببخشید.

برای مطالعه ادامه مقاله نیوپایپ به سایت الو آهن نمایندگی برتر نیوپایپ مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی برتر نیوپایپ , نمایندگی نیوپایپ , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

تاسیسات ساختمانی نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز دارد.نمایندگی تاسیسات یک گروه صنعتی است که محصولات تولیدی توسط برند های مختلف را در سراسر کشور به مشتری می رساند.اهمیت نمایندگی تاسیسات کمتر از کارخانجات تاسیساتی نمی باشد از این رو باید ویژگی های لازم را دارا باشند. در مقاله امروز قصد داریم ویژگی های یک نمایندگی تاسیسات خوب را بیان کرده و بررسی کنیم تا بتوانیم از نمایندگی های موجود در حوزه تاسیسات ساختمانی، بهترین گزینه برای خرید انتخاب کنیم.با ما همراه باشید.

استاندارد های لازم

یک نمایندگی تاسیسات در وهله اول باید از نظر استاندارد ها و جواز های فعالیت تکمیل باشد.هیچ مشتری به نمایندگی تاسیساتی که دارای گواهینامه های لازمه نباشد، اطمینان نکرده و محصولات خود را خریداری نمیکند.با اینکه ایجاد یک نمایندگی بدون موارد مورد نیاز تقریبا غیر ممکن است اما در گذشته مواردی دیده شده اند که توانسته اند به صورت کلاهبرداری فعالیت کنند.

محصولات خوب

از مهم ترین شاخص های سنجش نمایندگی تاسیسات میزان کیفیت محصولات آن می باشد.همه ی محصولات تولید شده توسط کارخانجات و برندهای تجاری به حتم با کیفیت نیستند حتی اگر برندی معتبر باشد.برای مثال...

برای مطالعه ادامه مقاله ، به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی تاسیسات , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

انواع درپوش لوله آب

 یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان و وجود منبع آب در داخل خانه بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان می شوند. یکی از این اتصالات که فایده زیادی برای لوله کش ها داره ، درپوش لوله آب هست. در این مقاله از الوآهن قصد داریم به معرفی و بررسی انواع درپوش لوله آب بپردازیم.

درپوش یکی از ساده ترین انواع اتصالات لوله آب است که برای انسداد لوله ها کاربرد دارد.اگر بخواهیم یک لوله با قطر کم را مسدود کنیم ، بهترین گزینه درپوش های چهار گوش هستند.در حالی که بهتر است برای مسدود کردن لوله هایی با قطر زیاد از درپوش های شش گوشه استفاده کرد. سرپوش نوع ماده ی درپوش یا پلاگ است.به طوری که عملکرد یکسانی با درپوش دارد اما ماهیت ماده داشته و کاربرد آن در لوله های ماده است.

درپوش لوله آب ها برای خطوط آبرسانی صنعتی، تجاری و خانگی، ماشین آلات و تجهیزات پردازش و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با هدف از بین بردن بلوک های هوا روی پمپ های آب سوار می شوند. از آنها به عنوان یک بخش مهم در اتصالات لوله یاد می شود.

برای مطالعه ادامه مقاله درپوش لوله به سایت الوآهن مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: درپوش لوله , درپوش لوله آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان و وجود منبع آب در داخل خانه بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب شیرآلات آب هستند که با استفاده از ان ها میتوان به آب لوله کشی شده در داخل ساختمان دسترسی پیدا کرد.در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع شیرآلات آب بر اساس المان های مختلف بپردازیم.در ادامه با گروه صنعتی الوآهن همراه باشید.

انواع شیرآلات آب بر اساس طراحی

شیرآلات آب تک دستگیره:

این نوع شیرآلات طرحی ساده و عاری از هر نوع پیچیدگی دارند. در استفاده از این شیرآلات آب برای باز و بسته کردن آب از یک دستگیره استفاده می شود.  شیرآلات آب تک دستگیره برای مکان هایی که نیاز به آب گرم نمی باشد مناسب می باشند.

شیرآلات آب دو دستگیره:

شیرآلات آب دو دستگیره دارای دو دسته برای استفاده از آب گرم و آب سرد هستند. آنها رایج ترین نوع شیر آب محسوب می شوند که توسط آنها می توان آب گرم و سرد را استفاده نمود.

برای مطالعه ادامه مقاله شیرآلات آب به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: شیرآلات آب , انواع شیرآلات آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب سه راهی ها هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

اتصالات لوله آب

قبل از معرفی سه راهی لوله آب اجازه دهید نگاهی به انواع دیگر اتصالات لوله آب بیندازیم.

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و عملکرد خود در دسته های مختلفی قرار میگیرند.نقش هر کدام از انواع اتصالات لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه خود مهم بوده و نمی توان از نظر اهمیت اتصالات لوله آب را دسته بندی کرد.در لیست زیر انواع اتصالات لوله آب جمع آوری شده است.

  • اتصالات زانویی
  • اتصالات کاهنده 
  • اتصالات سه راهی لوله آب
  • اتصالات چهار راهی لوله آب
  • بوشن ها 
  • مهره و ماسوره 
  • آداپتور 
  • اولت 
  • پلاگ یا درپوش
  • کپ یا سرپوش 
  • شیر

سه راهی لوله آب

یکی از قطعات مورد استفاده در اتصال لوله ها، سه راهی لوله آب هستند که کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی ساختمانی دارند.از اتصالات سه راهی برای ایجاد انشعاب های فرعی در مسیر لوله کشی اصلی بهره گرفته می شود.به علت وجود این نوع از اتصالات لوله آب است که میتوان آب را به نواحی مختلف ساختمان انتقال داد.

اندازه دهانه خروجی برخی از سه راهی لوله آب از دهانه اصلی جریان کوچکتر است. از این رو میتوان این نوع اتصالات را به عنوان کاهش دهنده سایز دهانه مجراهای اصلی جریان نیز در نظر گرفت.

برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون، سه راهی لوله آب در بسیاری از اندازه ها ، جنس ها و اشکال گوناگون ارائه می شوند. به غیر از اندازه های استاندارد، اندازه های غیر معمول دیگری هم از ترکیب سه راهی لوله آب می توان تولید کرد.

برای مطالعه ادامه مقاله سه راهی لوله آب به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: سه راهی لوله , سه راهی لوله , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

در سیستم های لوله کشی آب اتصالات زیادی مورد استفاده قرار میگیرند. شاید برخی از آنها خیلی کوچک و ساده به نظر برسند اما با وجود سادگی خود ، میتوانند بسیار کارآمد باشند.یکی از این اتصالات لوله آب زانویی ها هستند.ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع زانویی ها و کاربرد آن در صنعت لوله کشی بپردازیم.

زانویی چیست؟

همانطور که گفته شد زانویی یکی از انواع اتصالات لوله آب در لوله کشی است که به دلیل شکل خمیدگی و شباهت به زانوی انسان، نام زانویی به خود گرفته است.از زانویی ها برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله استفاده میشود.در سیستم های لوله کشی گاهی نیاز است مسیر لوله ها را تغییر دهیم؛ در این مواقع میتوان از زانویی ها استفاده کرد.برای متصل کردن زانویی ها میتوان از بات فیوژن یا جوش حرارتی بهره برد.

کاربرد زانویی ها

ذکر شد که کاربرد های زانویی در تاسیسات ساختمانی بسیار بوده و کارکرد بالایی دارد.در این قسمت از نقاله به مهم ترین کاربرد های زانویی ها میپردازیم.

  • زانویی در خطوط جریان گاز، مایعات فرایندهای صنعتی، دارویی، ساختمانی و بسیاری کاربردهای تخصصی دیگر، به کار می رود.
  • زانویی‌ها سازه‌هایی از مصالح سنگین، برای کاربردهایی نظیر مقاومت در برابر دمای بسیار پایین یا بالا و غیره هستند.
  • زانویی‌ها برای استفاده در سیستم‌های کنترل و فرایند، ابزارها و تجهیزات به کار رفته در کارخانه‌های شیمیایی، نفتی، انرژی سیال، الکترونیکی و پالپ و کاغذ، به طور خاصی طراحی شده اند.

انواع زانویی ها

زانویی ها بر اساس المان های مختلف در دسته های مختلفی قرار میگیرند. المان هایی از جمله شعاع زانویی، زاویه و نوع اتصال موجب شده انواع مختلفی از زانویی ها تولید شوند.در ادامه هر کدام از این دسته بندی ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه ادامه مقاله زانویی به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: زانویی , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

بوشن یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین اتصالات لوله آب است که وظیفه اتصال دو لوله به یکدیگر در سیستم های لوله کشی را بر عهده دارد. بوشن یک روش جایگزین مناسب برای جوشکاری لوله ها است که مزایای خیلی خوبی نسبت به آن دارد. 

بوشن ها در جنس های فلزی و پلاستیکی تولید می شوند که احتمالا خواص متفاوتی داشته باشند اما از جمله مزایای کلی بوشن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن کاربرد سریع و آسان تر نسبت به جوشکاری 

مشخص است ک نصب بوشن خیلی سریع تر از جوشکاری دو لوله به یک دیگر است.همچنین کار با بوشن خیلی راحت تر از جوشکاری است. برای همین لوله کش ها معمولا بوشن را به جوشکاری ترجیح می دهند. 

  • تعمیر آسان تر  

در صورت خرابی لوله ها و نیاز به تعمیر لوله کشی، جوشکاری انجام شده می تواند بسیار آزار دهنده باشد اما با لطف بوشن در هنگام تعمیر می توان خیلی راحت اقدام به تعمیر آن کرد. 

  • راحتی نصب لوله ها با استفاده از آن

این مورد نیز که نیاز به توضیح ندارد زیرا که مشخص است نصب یک بوشن بسیار راحت تر از جوشکاری لوله است. 



:: برچسب‌ها: بوشن , مزایای بوشن , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع اتصالات لوله آب که نقش ویژه ای در سیستم های لوله کشی ایفا میکنند ، بپردازیم.

انواع اتصالات لوله آب 

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و عملکرد خود در دسته های مختلفی قرار میگیرند.نقش هر کدام از انواع اتصالات لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه خود مهم بوده و نمی توان از نظر اهمیت اتصالات لوله آب را دسته بندی کرد.در لیست زیر انواع اتصالات لوله آب آورده شده که در ادامه مقاله به معرفی و بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

  • اتصالات زانو
  • اتصالات کاهنده 
  • اتصالات سه راهی
  • اتصالات چهار راهی 
  • بوشن ها 
  • مهره و ماسوره 
  • آداپتور 
  • اولت 
  • پلاگ یا درپوش
  • کپ یا سرپوش 
  • شیر

اتصالات لوله آب زانویی 

از این اتصالات لوله آب برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله استفاده می شود.در سیستم های لوله کشی گاهی نیاز است مسیر لوله ها را تغییر دهیم.در چنین مواقعی میتوان از اتصالات لوله آب زانویی بهره برد.برای متصل کردن زانویی ها میتوان از بات فیوژن یا جوش حرارتی بهره برد.

زانو ها بر اساس نوع کاربرد به سه دسته تقسیم میشوند:

1) زانوی تبدیل:

این نوع از اتصالات لوله آب زانویی برای تغییر مسیر لوله هایی با قطر مختلف استفاده می شوند.

2) زانوی ۹۰ درجه:

نام دیگر این اتصالات لوله آب......

برای مطالعه ادامه مقاله " اتصالات لوله آب" به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: اتصالات لوله آب , انواع اتصالات لوله آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از بخش های مهم لوله کشی  ، انجام تست لوله کشی آب است که معمولا بعد از پایان یافتن لوله کشی ساختمان صورت میگیرد.تست لوله کشی آب به تکنسین و ساکنان ساختمان این اطمینان را میدهد که بدون مشکل می توان از خدماتی لوله و اتصالات آن استفاده کرد.از این رو آشناییت با نحوه تست لوله کشی  به ویژه تست لوله کشی آب از اهمیت ویژه ای در صنعت ساخت و ساز برخوردار است.در این مقاله اطلاعات لازم در مورد تست لوله کشی آب تهیه و منتشر شده است تا بتواند هر آنچه شما نیاز دارید در مورد تست لوله کشی آب بدانید را در اختیارتان قرار دهد.

تست لوله کشی آب چیست؟

در زبان ساده تست لوله کشی آب ساختمانی را میتوان آزمایشی برای سنجیدن سالم بودن یا خراب بودن لوله ها واتصالات دانست‌.متخصصین این حوزه مطمئنا پس از پایان کار خود اقدام به تست لوله کشی آب می زنند تا اگر ایرادی در کار خود باشد، آن را پیدا کرده و تعمیر کنند.تست لوله کشی آب تنها مختص زمان نصب لوله و اتصالات نمی باشد بلکه بعد از گذشت چندین سال میتوان از تست لوله کشی آب برای اطمینان از سالم بودن لوله و اتصالات استفاده کرد.

اهمیت تست لوله کشی آب 

همانطور که گفته شد تست لوله کشی آب از آن جهت مهم است که لوله کش را از سالم بودن کار خود مطمئن می کند.اگر تست لوله کشی آب انجام نشود، ممکن است همان ابتدای کار مشکلی ناچیز در لوله و اتصالات باقی بماند.پس از اتمام ساختمان و استفاده از تاسیسات متوجه خرابی لوله ها می شوید و نیاز به تعمیر دوباره دارید.این تعمیر زودهنگام آرامش شما را برهم زده و هزینه های اضافی برای شما تحمیل خواهد کرد.در این راستا خیلی مهم است که بعد از نصب و اتمام لوله کشی، برای اطمینان صحت کارکرد و عملکرد لوله ها و اتصالات، تست لوله کشی آب انجام شود.همچنین با تست لوله کشی آب میتوان از خرابی های بیشتر پیشگیری کرد به طوری که متخصصین پیشنهاد میکنند هر چند سال یکبار تست لوله کشی آب برای هر ساختمان گرفته شود. 

همچنین علاوه بر تست لوله کشی آب،پس از لوله کشی برای اطمینان فشار داخل لوله و اتصالات، آزمایشی تحت عنوان تست لوله کشی فشار آب استفاده می شود. اطمینان از فشار داخل لوله آب میتواند به شما ثابت کند که نشتی و یا گرفتگی در لوله و اتصالات وجود دارد یا خیر.

برای مطالعه ادامه مقاله " تست لوله کشی " به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: تست لوله کشی , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

حتما شما هم در خصوص کلکتور و لوله کشی کلکتور به مرور شنیده اید. این روش یکی از رایج ترین و بهترین روش های لوله کشی است که در سراسر دنیا استفاده می شود. 

کلکتور واژه ای انگلیسی به معنای جمع کننده است که معمولا فلزی بوده و دارای شکلی لوله ای مانند است.در قسمت زیرین کلکتور چند خروجی ایجاد شده است که در دهانه خود دارای شیر مخصوص کلکتوری هستند.این خروجی ها آب را در مسیر های مختلف جدا میکند.

در روش لوله کشی کلکتور دیگر نیاز به تعمیر تمان سیستم لوله کشی در صورت خرابی یک واحد از آن نیست بلکه میتوان ها واحد و بخش را به طور جداگانه تعمیر کرد.همچنین هیچ نیازی به قطع آب در هنگام تعمیر لوله کشی کلکتوری نمی باشد.

سالهای زیادی است که در سیستم لوله کشی از انشعابی مثل کلکتور موتورخانه استفاده می شود تا قبل از آن، همیشه دو لوله موازی یکی حامل آب سرد و دیگری حامل آب گرم، در سراسر ساختمان حرکت می کرد تا مصرف کننده ها بتوانند نسبت به تقاضای خود، از این لوله ها استفاده کنند. اما پس از اینکه سیستم لوله کشی، به کلکتور موتورخانه مجهز شد، این مشکل رفع شد.

بر خلاف باور عموم که کاربرد کلکتور را در لوله کشی ساختمان های خانگی میدانند، کلکتور کاربرد های زیر را نیز دارد:

  • صنایع شیمیایی 
  • گرفتن اغتشاش از لوله ها 
  • نیروگاه ها و…


:: برچسب‌ها: کلکلتور , کاربرد کلکتور , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()