نوشته شده توسط : hossein

ورق روغنی

ورق روغنی محصولات فولادی هستند که از برش کلاف های نورد سرد یا تغییر شکل پلاستیک ورق به ورق فولاد نورد گرم در کارخانه های نورد سرد تولید می شوند. ورق روغنی دارای تلرانس ابعادی دقیق تر، کیفیت سطح بهتر و خواص مکانیکی بهبود یافته نسبت به ورق های نورد گرم هستند.

ورق روغنی

تفاوت ورق روغنی و گرم چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، تفاوت اصلی بین فولاد نورد گرم و ورق روغنی دمایی است که آنها در آن پردازش می شوند. فولاد نورد گرم بالاتر از دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود، در حالی که ورق روغنی زیر دمای تبلور مجدد مواد نورد می شود.

 

معایب ورق روغنی چیست؟

برای برخی افراد ورق روغنی چند جنبه منفی نیز دارد:

قیمت: ورق روغنی به دلیل مزایایی که نسبت به فولاد نورد گرم دارد گرانتر است. ...

عرض: تراشیدن ورق فلزی نورد گرم بسیار به دلیل دما است، اما با ورق روغنی نمی توان آن را انجام داد.

 

ورق سیاه یا ورق روغنی کدام بهتر است؟

ورق روغنی با مقاومت و سختی بیشتر تنش های داخلی بیشتری نسبت به فولاد نورد گرم دارد. کاهش چنین تنش‌هایی قبل از پردازش مواد برای جلوگیری از تاب برداشتن محصول نهایی بسیار مهم است.

 

ورق روغنی چه درجه ای از فولاد است؟

ASTM A1008 یک مشخصات استاندارد برای ورق روغنی است.در حین ایجاد ورق روغنی A1008، این ماده سطحی با یکپارچگی بالا ایجاد می کند که معمولاً برای جلوگیری از خوردگی و پیری روغن کاری می شود.

 

نام دیگر ورق روغنی چیست؟

فولاد سرد شکل (CFS) اصطلاح رایج برای محصولات فولادی است که توسط فرآیندهای سرد کاری انجام شده در دمای اتاق انجام می شود، مانند نورد، پرس، مهر زنی، خمش و غیره. میله ها و ورق های فولادی نورد سرد (CRS) معمولا در تمام زمینه های تولید استفاده می شود.

 

آیا ورق روغنی زنگ می زند؟

از آنجایی که ورق روغنی مستعد زنگ زدگی است، روش استاندارد استفاده از روغن ضد زنگ در انتهای خروجی آسیاب تمپر است (آخرین مرحله پردازش). روغن‌های ضد زنگ با روان‌کننده‌های تشکیل‌دهنده متفاوت هستند، زیرا حاوی مواد افزودنی خاصی هستند که مانع از خوردگی می‌شوند.

 

ورق روغنی برای چه چیزی خوب است؟

ورق روغنی در کاربردهایی استفاده می شود که تلورانس ها، شرایط سطح، تمرکز و صافی عوامل هستند. همچنین سطح زیبایی شناختی و بصری جذاب تری را ارائه می دهد. سایر برنامه ها عبارتند از: لوازم خانگی.

 

برای چه کاری از ورق روغنی استفاده می کنید؟

  • موارد استفاده از ورق روغنی

  • مبلمان فلزی.

  • قطعات سازه ای

  • لوازم خانگی.

  • آبگرمکن.

  • ظروف فلزی.

  • پره های فن.

  • ماهیتابه.

  • کابینت کامپیوتر.

 

آیا می توانید ورق روغنی را جوش دهید؟

اگر در حال برنامه ریزی برای جوشکاری هستید، فلزات نورد گرم و سرد به خوبی جوش می شوند – اما به خاطر داشته باشید که فلز نورد سرد بعد از جوشکاری ظاهر و برخی از ویژگی های دیگر فلز نورد گرم را به خود می گیرد.

 

آیا ورق روغنی ارزان است؟

با ویژگی‌های سطحی بهتر از فولاد نورد گرم، جای تعجب نیست که ورق روغنی اغلب برای کاربردهای دقیق‌تر فنی یا مواردی که زیبایی‌شناسی مهم است استفاده می‌شود. اما به دلیل پردازش اضافی برای محصولات آماده سرد، قیمت بالاتری دارند.

 

آیا ورق روغنی قویتر از فولاد گالوانیزه است؟

ورق روغنی دارای استحکام جهتی بالاتری است که برای کاربردهای خاص با بار بالا ارزشمند است.

 

فولاد ضد زنگ قوی تر یا ورق روغنی چیست؟

فولاد ضد زنگ نورد گرم نسبت به فولاد ضد زنگ نورد سرد زمان کمتر و ارزان تر است. فولاد ضد زنگ نورد سرد قوی تر و سخت تر از فولاد ضد زنگ نورد گرم است

 

آیا 4140 ورق روغنی است؟

4140 یک فولاد کربن متوسط پرکاربرد است. آلیاژی با هدف کلی که ترکیب مناسبی از استحکام، چقرمگی و سختی را با ماشین کاری خوب ارائه می دهد.

 

آیا ورق روغنی از آلومینیوم قوی تر است؟

استحکام - قدرت. فولاد علیرغم اینکه در معرض خطر خوردگی است، هنوز سخت تر از آلومینیوم است. در حالی که آلومینیوم در محیط های سردتر استحکام خود را افزایش می دهد، به طور کلی بیشتر از فولاد در معرض فرورفتگی و خراش است. فولاد کمتر در اثر وزن، نیرو یا گرما خم می شود.

 

آیا ورق روغنی خمش سخت تر است؟

ورق روغنی نیز انعطاف پذیرتر از فولاد نورد گرم است. به عبارت دیگر، می تواند تحت فشار بیشتر بدون شکستگی خم شود. از آنجایی که ورق روغنی انعطاف پذیرتر از فولاد نورد گرم است، سازندگان می توانند با راحتی بیشتری با آن کار کنند و شکل فلز را متناسب با نیاز خود دستکاری کنند.

 

چگونه ورق روغنی را از زنگ زدگی محافظت می کنید؟

بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدگی این است که تماس فولاد با آب را به حداقل برسانید و فلز را تمیز نگه دارید. اگر پروژه ای دارید که در داخل خانه نگه می دارید، مطمئن شوید که محیط خیلی مرطوب نباشد. اگر مجبورید فولاد را در یک منطقه مرطوب نگه دارید، مانند یک زیرزمین ناتمام، از رطوبت‌گیر استفاده کنید.

 

آیا ورق روغنی شکننده تر است؟

ورق روغنی شکننده تر از نورد گرم است و همچنین باعث نگرانی بیشتر در عملیات شکل دهی می شود. نورد گرم برای شکل‌دهی فولاد استفاده می‌شود و هزینه کمتری نسبت به پوشش‌های نورد سرد دارد.

 

آیا ورق روغنی تاب می خورد؟

در مورد ورق روغنی یک هشدار وجود دارد و آن این است که اگر از درمان های اضافی با این فولاد استفاده کنید، این است که می تواند از داخل استرس ایجاد کند که می تواند باعث تاب برداشتن آن شود. فولاد نورد گرم اغلب ارزان تر از ورق روغنی است، زیرا به پردازش کمتری نیاز است.



:: برچسب‌ها: ورق روغنی , خرید ورق روغنی , قیمت ورق روغنی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

 

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه فولادی است که فرآیند نورد را در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد خود (معمولاً 1700 درجه فارنهایت یا بیشتر) پشت سر گذاشته است. در مقایسه با فولاد فرآوری نشده، مواد فرآوری شده شکل پذیری و کارپذیری بیشتری از خود نشان می دهند که کار با آن را در عملیات پردازش بعدی آسان تر می کند.

 

ورق سیاه

 

ورق سیاه ارزان تر است یا ورق سرد؟

ورق سیاه نسبت به فولاد نورد سرد ارزان تر است زیرا بدون تاخیر در فرآیند تولید می شود و مانند فولاد نورد سرد نیازی به گرم کردن مجدد ندارد.

 

تفاوت ورق سیاه و نورد سرد چیست؟

چگونه آنها را متمایز کنیم؟ ورق سیاه با سطح فلس دار، لبه ها و گوشه های کمی گرد و سطح غیر روغنی است. فولاد نورد سرد دارای روکش روغنی یا چرب، سطح بسیار صاف و لبه های بسیار تیز است

 

ورق سیاه برای چه مواردی استفاده می شود؟

ورق سیاه که در جوشکاری و دیگ‌سازی استفاده می‌شود، برای ساخت موادی مانند خطوط راه‌آهن و تیرهای L ایده‌آل است. یکی دیگر از مزایای ورق سیاه این است که پرداخت سطح محصول مشکلی ندارد. ارائه بی نظیر بهترین ارزش. تمام کارهای برش می تواند مستلزم روش «شکاف و سپس برش» باشد.

 

آیا می توانید ورق سیاه را جوش دهید؟

ورق سیاه برای جوشکاری، خطوط راه آهن و تیرهای I عالی است زیرا نگرانی کمتری برای پرداخت صاف و اشکال دقیق وجود دارد. دامنه تحمل نیز گسترده تر است، زیرا فلز در طول فرآیند خنک سازی منقبض می شود، بنابراین نمی توانید اندازه گیری ها را دقیق تر کنید.

 

آیا ورق سیاه قوی است؟

در حالی که ورق سیاه به اندازه دیگری قوی نیست، برای توانایی خم شدن آن بسیار مفید است. در حالی که ورق سیاه به دلیل انعطاف پذیری و کار کردن با آن آسان است، فولاد نورد سرد فرآیند مشابهی را انجام نمی دهد که این ویژگی خاص را فراهم می کند.

 

معایب ورق سیاه چیست؟

دوام: ورق سیاه ضعیف تر از فولاد نورد سرد است. این به دلیل حرارت اعمال شده است که فلز را قبل از سرد شدن تضعیف می کند.

لمس: ورق سیاه نیز معمولاً در لمس بسیار زبرتر است.

 

آیا ورق سیاه زنگ می زند؟

از آنجا که روکشی ندارد مستعد زنگ زدگی میباشد. با این حال، ممکن است مجسمه‌ای را در لابی هتل، فرودگاه یا ساختمان اداری مشاهده کنید که به نظر می‌رسد رنگ آن زنگ‌زده است.

 

ورق سیاه در بیرون چقدر دوام می آورد؟

در شرایط ایده آل، فولاد هوازده مورد استفاده در لبه های باغ برای چندین دهه (شاید حتی 100 سال!) دوام می آورد و در شرایط بد حداقل 10 سال انتظار می رود.

 

مزایای ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه می تواند مصرف انرژی و هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد. تغییر شکل پلاستیک فلزی در هنگام ورق سیاه زیاد است و مقاومت تغییر شکل کم است که مصرف انرژی تغییر شکل فلز را کاهش می دهد. 

 

فولاد ضد زنگ 304 ورق سیاه یا سرد است؟

فولاد ضد زنگ آستنیتی محبوب 304، به ترتیب 304L، و همچنین 316 یا 316L و 316Ti برای تولید مقاطع ورق سیاه یا سرد مناسب هستند.

 

آیا فولاد نورد سرد زنگ می زند؟

از آنجایی که ورق فولادی نورد سرد مستعد زنگ زدگی است، روش استاندارد استفاده از روغن ضد زنگ در انتهای خروجی آسیاب تمپر است (آخرین مرحله پردازش). روغن‌های ضد زنگ با روان‌کننده‌های تشکیل‌دهنده متفاوت هستند، زیرا حاوی مواد افزودنی خاصی هستند که مانع از خوردگی می‌شوند.

 

ورق سیاه یا نورد سرد کدام قوی تر است؟

فولاد نورد سرد اساساً ورق سیاه است که در مرحله پردازش بیشتر قرار گرفته است. هنگامی که ورق سیاه سرد شد، سپس در دمای اتاق دوباره نورد می شود تا ابعاد دقیق تر و کیفیت سطح بهتری حاصل شود.

 

تفاوت ورق سیاه و فولاد ضد زنگ چیست؟

تفاوت اصلی بین 2 این است که فولاد ضد زنگ ورق سیاه شامل پردازش در دماهای بالا است در حالی که فولاد ضد زنگ نورد سرد بیشتر در دما پردازش می شود. نمرات فولاد ضد زنگ می تواند ورق سیاه یا نورد سرد باشد، بستگی به نیاز دستگاه دارد.

 

آیا حفاری ورق سیاه آسان است؟

ورق و صفحه فولادی HR با استحکام بالا و شکل پذیری بالا به راحتی مته کاری، فرم دهی و جوش می شوند.

 

چگونه ورق سیاه را از زنگ زدگی محافظت می کنید؟

یکی از بهترین راه ها جهت جلوگیری از زنگ زدگی، به حداقل رساندن تماس فولاد با آب است. اگر پروژه ای دارید که در داخل خانه نگه می دارید، مطمئن شوید که محیط خیلی مرطوب نباشد. اگر مجبورید فولاد را در یک منطقه مرطوب نگه دارید، مانند یک زیرزمین ناتمام، از رطوبت‌گیر استفاده کنید.

 

پوشش سیاه روی ورق سیاه چیست؟

اکسید سیاه یا سیاه شدن یک پوشش تبدیلی برای مواد آهنی، فولاد ضد زنگ، مس و آلیاژهای مبتنی بر مس، روی، فلزات پودری و لحیم نقره است. برای افزودن مقاومت در برابر خوردگی خفیف، برای ظاهر و به حداقل رساندن انعکاس نور استفاده می شود.

 

انواع ورق سیاه چیست؟

  • ورق سیاه AISI 1010.

  • ورق سیاه 1020.

  • ورق سیاه 1018.

  • ورق سیاه ترشی و روغنی.

  • استوک میله ورق سیاه.

  • ورق سیاه A36.

  • HSLA (آلیاژ کم استحکام بالا)

  • فولاد 1008.

 

ضخامت ورق سیاه چقدر است؟

1.2 میلی متر تا 25.4 میلی متر

اندازه ها از 1.2 میلی متر تا 25.4 میلی متر در ضخامت و از 600 میلی متر تا 2180 میلی متر در عرض موجود هستند.

 

آیا ورق سیاه تاب می خورد؟

از آنجایی که فولاد با سرد شدن منقبض می شود، ورق سیاه معمولاً بعد از پردازش ابعاد خود را حفظ نمی کند و ممکن است احتمال تاب برداشتن آن بیشتر باشد.

 

قوی ترین فولاد موجود در جهان چیست؟

تنگستن: قوی ترین فلز روی زمین



:: برچسب‌ها: ورق سیاه , خرید ورق سیاه , قیمت ورق سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

ابتدا باید بیان کنیم که تجهیزات اعلام حریق از نظر نحوه آغاز به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد.

تجهیزات اعلام حریق دستی:

تجهیزات اعلام حریق دستی سیستمی است که شامل کاشف خودکار نیست و هشدار فقط از طریق دست توسط انسان آغاز می شود. تمام ساختمان هایی که سیستم اعلام حریق خودکار دارند الزاما باید تجهیزات اعلام حریق دستی هم داشته باشند.

سیستم اعلام حریق خودکار:

تجهیزات اعلام حریق خودکار سیستمی است که دارای یک سری حسگر است که به یک یا چند محصول حساس هستند و در صورت حس کردن آن ها به صورت خودکار فعال می شوند. سیستم اعلام حریق خودکار شامل دو سیستم موضعی و مرکزی نیز می باشد.

تجهیزات اعلام حریق خودکار موضعی (انفرادی):

به این صورت است که بر روی آشکارساز ها آژیر هشدار نصب شده است.

کاشف های موضعی باید دارای طول عمر 5 سال و باتری مناسب جهت استفاده باشند.

تجهیزات اعلام حریق خودکار مرکزی:

دارای پنل مرکزی هستند و آشکارساز ها سیگنال را به پنل و پنل به آژیر ها و غیره می رساند.

برای مشاهده لیست قیمت و خرید انواع تجهیزات اعلام حریق وارد لینک تجهیزات اعلام حریق در سایت الو آهن شوید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

دتکتور اعلام حریق

دتکتورها وظیفه آشکارسازی حریق را برعهده دارند. در صورت وقوع حریق دتکتور سیگنالی را به پنل مرکزی ارسال و اعلام حریق می نماید. دتکتورها دارای انواع مختلف (دودی، حرارتی، شعله ای و گازی) هستند. جهت آشنایی بیشتر با انواع دتکتورها، به مطلب مربوط به بررسی انواع دتکتورهای سیستم اعلام حریق مراجعه نمایید.

شاسی اعلام حریق

شاسی اعلام حریق و یا شستی اعلام حریق یکی از اجزاء تشخیص اعلام حریق دستی می باشد. در صورت وقوع حریق با فشردن طلق شستی اعلام حریق و یا شکستن شیشه شاسی توسط افراد، آلارم به پنل اعلام حریق ارسال شده و سیستم اعلام حریق فعال میگردد و باعث به صدا در آمدن تجهیزات صوتی و شنیداری هشدار دهنده میگردد.

شاسی اعلام حریق معمولاً دارای یک LED می باشد که در زمان حریق چراغ روشن میگردد. برای ریست کردن طلق شاسی و یا تعویض شیشه شکسته از یک کلید و یا آچار مخصوص توسط افراد آموزش دیده استفاده می شود.

شاسی اعلام حریق نباید در مکان های کثیف و آشپزخانه نصب شود و معمولاً در مکان هایی استفاده می شود که قابل روئیت افراد باشد، مانند: راهروها، راه پله ها، کنار درب های ورود و خروج. شستی ها با توجه به مکان مورد استفاده ضد آب یا ضد انفجار می باشند. بر روی شاسی ها کلمه Fire درج شده و به رنگ قرمز می باشند.

جدا کننده اتصال کوتاه

با استفاده از این جدا کننده می توان در صورت بروز عیب قسمت معیوب را از قسمت سالم جدا نمود و پس از برطرف نمودن عیب دوباره اتصال مدار را برقرار نمود. در طراحی و اجرای سیستم اعلام حریق به ازای هر زون در هر لوپ باید یک ایزولاتور اتصال کوتاه در نظر گرفته شود. زیرا در صورت اتصال کوتاه در هر لوپ تجهیزات سیستم اعلام حریق از کار می افتند. با استفاده از ایزولاتور اتصال کوتاه می توان از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمود. (با توجه به استاندارد NFPA72 در صورت اتصال کوتاه در لوپ، نباید بیش از یک زون از مدار خارج شود.)

منبع تغذیه

سیستم های اعلام حریق علاوه بر متصل بودن به شبکه الکتریکی ساختمان باید دارای سیستم برق اضطراری و باطری نیز باشند. تا در صورت قطع شدن برق دستگاه از کار نیافتد.

شرکت تدبیرپژوهان امنبت با سابقه طولانی در زمینه مشاوره آتش نشانی ، طراحی و اجرای سیستم های اعلام و اطفاء حریق آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. در صورت داشتن سوال می توانید با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما با مشتاقانه آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک انواع تجهیزات اعلام حریق در سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

دتکتور دودی

دتکتور دودی شامل یک سلول نوری یا تله ی نوری (Cell) و یک منبع تولید کننده نور ،یک لنز (عدسی) جهت تنظیم تابش نور داخل محفظه ( بیم) و یک فتودیود (دیود حساس به نور) و یا دیگر سنسور های فتو الکتریک (عکس الکتریکی) هستند. این دتکتورها به نحوی ساخته شده که در شرایط عادی کار، پرتوهای نور از جلوی دتکتورها عبور کرده و در سلول های تعبیه شده گیر می افتند. وقتی که ذرات دود نمایان گردید تعدادی نور بوسیله ذرات دود متفرق گشته در نتیجه توسط دیود حسگر دریافت می شوند و سپس سبب به کار افتادن دتکتورها شده و با ارسال علایم به مرکز کنترل یا دستگاه مرکزی ، وقوع حریق را اعلام می کنند.

 موقعیت هایی که در آن ها نباید کاشف های دودی نقطه ای نصب شوند:

  • در مکان هایی که ارتفاع بیش از5 /10 متر باشد .
  • در مکانی که پخت و پز صورت می گیرد مثل آشپزخانه (تنها باید از دتکتور حرارتی ثابت استفاده شود).
  • در مکان هایی که آتش تولید ذرات دود نمی کند .
  • اتاق بویلرها و ژنراتورها (بهتر است از دتکتورهای حرارتی ثابت و دتکتورهای ترکیبی استفاده شود .

نحوه عملکرد دتکتور دودی

دتکتورهای دود انواع متفاوتی دارند که به آنها اشاره خواهیم کرد. نکته‌ی مشترک در مورد این تجهیزات ساختار اصلی عملکردی آنهاست. این تجهیزات همواره در حال سنجش هوای محیط هستند. در هنگام شروع آتش سوزی معمولا در مدت کوتاهی محیط از دود و ذرات معلق پر خواهد شد. دتکتورهای دود با تشخیص افزایش غلظت هوای محیط یا وجود این ذرات معلق خطر را تشخیص داده و به کنترل پنل اعلام خواهند کرد.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع دتکتور دودی به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

دتکتور دودی وسیله ای برای تشخیص و شناسایی دود به عنوان نشانه ای از آتش است. دتکتورها در صورت شناسایی دود سیگنالی را به کنترل پنل به عنوان یکی از تجهیزات اصلی سیستم اعلام حریق ارسال می کنند که با توجه برنامه ریزی قبلی می تواند آژیر خطر را در منطقه آتش یا به صورت سرتاسری به صدا در آورد و حتی محل دتکتور فعال شده را نیز مشخص کند.

نکات اسفاده از دتکتور دودی

  1. دتکتور دود نباید در مسیر کوران هوا نصب گردد.
  2. برای تعیین محل نصب باید از استاندارد BS 5839 پیروی کرد.
  3. درمحل‌هایی که در حالت عادی دود و بخار وجود دارد، مانند موتورخانه و کنار بویلر از این دتکتور استفاده نشود. 

خرید دتکتور دودی

سایت الو آهن از پیشگامان تامین کننده تجهیزات آتش نشانی از جمله انواع دتکتور دودی می باشد که تمامی محصولات خود را با بالاترین کیفیت و در عین حال بهترین قیمت روز به فروش میرساند. برای اطلاعات بیشتر، خرید انواع دتکتور دودی و مشاهده لیست قیمت به آدرس دتکتور دودی مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

برند کاوه دقیق از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان داخلی لوله مانیسمان است که تمامی محصولات خود را با استاندارد های روز دنیا طراحی می کند. لوله مانیسمان کاوه کیفیتی هم سطح با لوله های مشابه خارجی داشته و در عین حال قیمت پایین تری نیز دارد. از ویژگی های لوله مانیسمان کاوه می تون به لیست زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از جوش و درز در ساخت لوله
  • یکنواخت بودن و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر پوسیدگی و ضربه
  • مصونیت از مواد خورنده و اکسید نشدن
  • طراحی و ساخت با برترین تکنولوژی های روز دنیا

برای خرید لوله مانیسمان کاوه به سایت الو آهن مراجعه کنید تا از قیمت های بالا در امان بمانید. الو آهن به دلیل همکاری طولانی مدت خود با شرکت کاوه، تمامی محصولات آن را با بهترین قیمت روز به فروش میرساند.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

متاسفانه امروزه خیلی شاهد تغییر قیمت لوله مانیسمان در بازار هستیم که امری مضر برای فروشنده و خریدار است. مطمئنا شما نیز نمی توانید منبعی خوب برای مشاهده قیمت های لوله مانیسمان کاوه پیدا کنید. اما ما در الو آهن به دلیل انبار بزرگی که داریم توانسته ایم تا حدودی قیمت های خود را ثابت نگه داشته و از افزایش قیمت لوله مانیسمان جلوگیری کنیم. 

لوله مانیسمان کاوه یکی از بهترین و محبوب ترین لوله های مانیسمان در بازار ایران است که میزان خرید و فروش بالایی دارد. الو آهن نیز که دارای نمایندگی شرکت کاوه است، تمام محصولات آن را با بهترین قیمت روز به فروش میرساند. از این رو ما در سایت الو آهن شرایطی را فراهم کردیم تا شما بتوانید از قیمت روز و دقیق لوله مانیسمان از جمله لوله مانیسمان کاوه با خبر شوید. برای این کار وارد لینک لوله مانیسمان کاوه در سایت الو آهن شده و با مشاهده لیست قیمت آن اقدام به خرید کنید. 



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

لوله مانیسمان طی چند ماهی که گذشته است بسیار روند صعودی از نظر قیمت داشته است. نکته ای که این افزایش قیمت را دو چندان نگران کننده تر می کند این است که این روند افزایش قیمت به صورت دائم بوده و از قاعده خاصی پیروی نمی کند. برای درک بهتر با یک مثال شروع می کنیم. قیمت کالاهای مهم هر ساله در یک روز خاص بالاتر می روند و تا حد امکان در طی یک سال تغییر نمی کند. اما روندی که ما در قیمت لوله مانیسمان مشاهده می کنیم خارج از هر قاعده و قراردادی است. به طوری که هر روز شاهده افزایش قیمت آن هستیم. 

سوالی که وجود دارد، دلیل این روند دائم قیمت لوله مانیسمان است. چه اتفاقی در بازار لوله و اتصالات رخ داده است که این طور افزایش قیمت ب وجود آمده است. در لیست زیر شما می توانید تمام دلایلی که می تواند در افزایش قیمت لوله مانیسمان دخیل باشد را مشاهده کنید. 

  • افزایش قیمت دلار
  • تحیم های سیاسی
  • عدم تولید انبوه داخلی
  • وجود یک سری سودجویان و... 

با وجود این دلایل، دو دلیل بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت دائم لوله مانیسمان داشته اند. این دو دلیل شامل احتکار لوله مانیسمان توسط تجار و فروشنده ها و همچنین عدم وجود نظارت بر خرید و فروش لوله مانیسمان است. عدم نظارت و در نتیجه آن احتکار لوله مانیسمان توسط تجار و فروشنده ها، منجر به افزایش قیمت دائم لوله مانیسمان در این روز ها شده است. 



:: برچسب‌ها: لوله مانیسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

لوله مانیسمان هایی که در کشور ایران وجود دارند به دو دسته تقسیم می شوند. بیشتر این لوله ها از کشور هایی مانند چین وارد شده و درصد اندکی از آن نیز تولید داخلی است. شرکت های کاوه و اهواز، دو برند معتبر داخلی هستند که برای حمایت از تولید ملی، اقدام به تولید لوله مانیسمان های داخلی کردند. لوله مانیسمان هایی که توسط این دو برند تولید می شوند کیفیتی به اندازه نوع خارجی مشابه را داشته و در عین حال قیمت مناسب تری دارد. 

لوله مانیسمان هیچ درز و جوشی نداشته و مقاومت خیلی خوبی در برابر دما و فشار دارد. از صنایع ای که لوله های مانیسمان در آن کاربرد دارند می توان موارد زیر را نام برد:

  • گاز رسانی
  • آتش نشانی
  • آب و فاضلاب و...

گروه صنعتی الو آهن یکی از معتبر ترین تامین کننده های لوله های مانیسمان در بازار شادآباد تهران است که افتخار همکاری با برند کاوه دقیق و فروش محصولات آن به ویژه لوله مانیسمان کاوه را دارد. برای مشاهده قیمت و خرید این لوله ها می توانید وارد لینک لوله مانیسمان کاوه در سایت الو آهن شوید.



:: برچسب‌ها: لوله مانیسمان کاوه،لوله مانیسمان دقیق کاوه،خرید لوله مانیسمان کاوه،لوله مانیسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

لوله هیدرولیک یکی از انواع لوله برای انتقال سیالات به ویژه آب در ساختمان است. لوله هیدرولیک حمل و نقل مایع را از یک مکان به مکان دیگر فراهم می کند . یک شلنگ هیدرولیک به طور خاص طراحی شده است تا بتواند مایع هیدرولیکی را به داخل یا در میان قطعات هیدرولیک ، دریچه ها، موتورها و ابزارها انتقال دهد .

خاصیت انعطاف پذیری در این لوله ، تقویت شده است و معمولا با چند لایه تقویتی ساخته می شود ، زیرا سیستم های هیدرولیکی اغلب در فشار بالا یا فشار بسیار زیاد عمل می کنند .

شلنگ هیدرولیک در انواع سیستم های صنعتی هیدرولیک استفاده می شود . ابعاد ، مشخصات عملکرد ، نحوه طراحی و تولید آن و ویژگی ها پارامترهای مهم در شناخت لوله های هیدرولیکی هستند .

لوله هیدرولیک بخش مهمی از یک سیستم هیدرولیک است . به علاوه طراحی و ایجاد یک سیستم هیدرولیک نسبت به ایجاد یک سیستم لوله کشی معمولی بسیار متفاوت است .

در سیستم های هیدورلیک مواد موجود در لوله که در حال انتقال هستند ، تحت فشار می باشند . بنابراین اگر کوچک ترین نقصی در این سیستم وجود داشته باشد ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به وجود آورد .

برای خرید لوله هیدرولیک با قیمت مناسب سایت الو آهن را به شما پیشنهاد می کنم. زیرا که قیمت های الو آهن بسیار مناسب بوده و امکان خرید اینترنتی را به آسان ترین روش ممکن فراهم کرده است. برای این کار می توانید به لینک لوله هیدرولیک الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: لوله هیدرولیک , الو آهن , لوله هیدرولیک الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

راهنمای انتخاب لوله آب مناسب برای ساختمان

به قول معروف، لوله آب مناسب برای ساختمان از نون شب هم واجب تره! انواع زیادی از لوله آب در جنس ها و کارکردهای مختلف توسط برند های مختلف تولید شده است. به طوری که انتخاب را برای هر کسی سخت و سخت تر کرده است. 

اما اهمیت انتخاب درست لوله آب برای ساختمان های مختلف به حد کافی زیاد است تا بتوان برای شناخت انواع لوله آب و ویژگی های هر کدام وقت کافی گذاشت. 

راهنمای انتخاب لوله آب مناسب در ساختمان

در این راستا ما این مطلب را تحت عنوان راهنمای کامل انتخاب لوله آب مناسب برای ساختمان تهیه و منتشر کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی المان های مهم انواع لوله آب را مقایسه و بهترین کاربرد هر کدام را بشناسیم.

گالوانیزه؛ لوله آب مناسب برای هر جایی!

 در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد.

پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد. در مورد لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

لوله گالوانیزه از پرکاربردترین و مهم ترین لوله آب ها در دنیای امروز است که پا به هر صنعی گذاشته است. لوله گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد؛ بنابراین استفاده از آن در اکثر تاسیسات لوله کشی ساختمانی توصیه می شود. این دسته از لوله ها در ابعاد و اندازه های متنوع ساخته می شوند.

شما می توانید از لوله آب گالوانیزه با اطمینان کامل در تمامی کاربرد های زیر به عنوان یک لوله آب مناسب استفاده کنید:

  • لوله کشی آب در ساختمان ها
  • سازه های فلزی 
  • لوله آب مناسب در حصارکشی
  • لوله آب مناسب در گلخانه ها
  • مراکز تصفیه
  • آبیاری کشاورزی
  • دکل های مخابراتی و برق

برای مطالعه ادامه مقاله به لینک لوله آب مناسب در الو آهن نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: لوله آب مناسب, لوله آب, الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

کدام نمایندگی فروش سینک بهتر است؟ 

سینک ظرفشویی جزئی از آشپزخانه است که از همان ابتدا دوست و یاور بانوان بوده است.  از سینک های بزرگ زمینی در زمان قدیم گرفته تا سینک های مدرن امروزی همواره از مهم ترین تجهیزات خانه بوده است.  همواره پیدا کردن یک نمایندگی فروش سینک خوب برای خرید دشوار بوده است ولی امروز ما با معرفی بهترین نمایندگی فروش سینک، این دردسر را برای شما کمتر می کنیم.

کدام نمایندگی فروش سینک بهتر است؟

نمایندگی فروش سینک الو آهن

نمایندگی تاسیسات و تجهیزات آشپزخانه الو آهن اولین پیشنهاد ما برای خرید سینک ظرفشویی می باشد زیرا دارای بهترین کیفیت در عین حال بهترین قیمت سینک می باشد. 

این نمایندگی فروش سینک با داشتن سایت فروشگاهی عالی، بهترین و راحت ترین خرید را برای مشتریان خود فراهم کرده است. 

 

 گروه صنعتی الو آهن افتخار همکاری با مارک سینک های مطرحی همچون اخوان، استیل البرز، کن، بیمکث و … را دارد و با تجربه چندین ساله همواره در فروش تاسیسات ساختمانی فعالیت می کند.

برای مطالعه ادامه مقاله نمایندگی فروش سینک الو آهن به سایت نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه  کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی فروش سینک, الو آهن, نمایندگی تاسیسات ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

بهترین قیمت سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی جزئی از آشپزخانه است که از همان ابتدا دوست و یاور بانوان بوده است.  از سینک های بزرگ زمینی در زمان قدیم گرفته تا سینک های مدرن امروزی همواره از مهم ترین تجهیزات خانه بوده است. 

امروزه تفاوت و تنوع سینک های ظرفشویی آن چنان زیاد شده است که خرید آن را به دردسری بزرگ تبدیل کرده است. اما این تنها مشکل نیست بلکه ناآگاهی از قیمت سینک و گران بودن آن نیز در این شرایط اقتصادی، فکر خرید سینک را از ذهن هر فردی خارج می کند. 

ما امروز در این مقاله قصد داریم عوامل تاثیر گذرا در قیمت سینک را بررسی و در ادامه مناسب ترین قیمت سینک را به شما معرفی کنیم تا شما هم با اطمینان از کیفیت سینک و هم قیمت آن اقدام به خرید لذت بخش کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت سینک بر اساس نوع آن

خب مهم ترین موردی که در قیمت سینک تاثیر گذار است، نوع سینک ظرفشویی است. سینک های امروزی در سه مدل طراحی و تولید می‌شود:

1) سینک ظرفشویی روکار

بین انواع سینک قدیمی‌ترین مدل، نوع روکار است. این نوع سینک به صورتی نصب می شود که لبه‌های کار روی کابینت قرار می‌گیرد. نصب کابینت روکار آسان است و به دلیل طراحی ساده‌تری که نسبت به دو مدل دیگر دارد، از قیمت پایین‌تری برخوردار است. در حقیقت می توان گفت قیمت سینک روکار نسبت در مقایسه با دو مدل دیگر ارزان تر است.

2) سینک ظرفشویی توکار

دومین مدل سینک که مورد توجه مردم هم قرار گرفته است، طراحی شیک و زیبایی دارد. قیمت سینک ظرفشویی توکار از سینک روکار بالاتر بوده و به‌گونه‌ای نصب می‌شود که سطح لگن با کابینت در یک راستا قرار می‌گیرند.

برای مطالعه ادامه مقاله قیمت سینک ظرفشویی در الو آهن به سایت نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت سینک, قیمت سینک ظرفشویی, نمایندگی تاسیسات ساختمانی, الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

در آشپزخانه های امروزی، هود به یکی از پرکاربردترین و مهمترین تجهیزات خانه تبدیل شده است. یک هود مناسب تمام بو، دود و ذرات چربی حاصل از آشپزی را به خودش جذب می‌کند. به این ترتیب فضای خانه و آشپزخانه شما از بو و چربی غذا در امان می‌ماند. 

انواع مختلفی از هود در بازار عرضه شده است که باعث شده قیمت هود آشپزخانه تنوع بسیار زیادی پیدا کرده باشد. اما ما در این مقاله تمام عوامل موثر در قیمت هود آشپزخانه را بررسی کرده و در آخر به شما خواهیم گفت که با چه قیمتی می توانید یک هود مناسب تهیه کنید.

قیمت هود آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

در ادامه تمام عوامل موثر بر قیمت هود را بررسی کرده و رنج قیمتی هود ها بر اساس المان های مختلف را با هم مشاهده می کنیم.

قدرت و تعداد موتور قیمت هود آشپزخانه

بدون شک یکی از مهم ترین نشانه های کیفیت بالای هود آشپزخانه، قدرت موتور آن است که تاثیر زیادی بر قیمت هود دارد. هرچه قدرت آن ها بیشتر باشد، قدرت مکش آن ها نیز بالاتر بوده و هوای محیط بیشتر تهویه می شود.

اصلی ترین کار یک هود آشپزخانه از بین بردن بوی ها نامطبوع آشپزخانه است و با موتور قوی تر راحت تر می تواند این وظیفه را انجام دهد.

برای مطالعه ادامه مقاله قیمت هود به الو آهن نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: قیمت هود،الو آهن،تاسیسات ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

بهترین مارک سینک ظرفشویی کدام است؟

یکی از لوازم ضروری آشپزخانه که علاوه‌ بر خانه در محل کار هم به آن احتیاج داریم سینک ظرفشویی است. سینک ظرفشویی نه‌ تنها عضوی جدا نشدنی آشپزخانه است، بلکه در دکوراسیون آشپزخانه هم نقش مهمی دارند. انتخاب یک سینک زیبا و کارآمد جلوه‌ی جذابی به آشپزخانه ی شما می بخشد.

حتی اگر بهترین ماشین ظرفشویی هم داشته باشید، باز هم برای شست و شو به سینک ظرفشویی نیاز پیدا می‌کنید. مارک های گوناگونی در بازار وجود دارند که انتخاب را برای شما مشکل می‌سازند. در این مقاله ما تعدادی از بهترین مارک سینک ظرفشویی را به شما معرفی میکنیم تا شما را در انتخاب سینک ظرفشویی مناسب برای آشپزخانه یاری کرده باشیم.

مارک سینک ظرفشویی اخوان 

شرکت اخوان؛ به عنوان بزرگترین مارک سینک ظرفشویی در ایران شناخته شده که در سال 1348 تاسیس گردید. دلایلی که باعث محبوبیت این برند شده، تولید محصولات متنوع در چند صد مدل با کیفیت و مرغوبیت بالا و نیم قرن تجربه که حتی باعث شده جزو رقبای بزرگ محصولات خارجی در بازار داخلی محسوب شوند، می باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله وارد لینک زیر شوید:

مارک سینک ظرفشویی



:: برچسب‌ها: مارک سینک ظرفشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

در آشپزخانه‌های امروزی، هود به یکی از پرکاربردترین و مهم ترین تجهیزات خانه تبدیل شده است. یک هود مناسب تمام بو، دود و ذرات چربی حاصل از آشپزی را به خودش جذب می‌کند. به این ترتیب فضای خانه و آشپزخانه شما از بو و چربی غذا در امان می‌ماند. 

مارک های زیادی در حوزه تولید هود آشپزخانه فعالیت دارند که در این مقاله بهترین و معتبر ترین های آن ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

 

1) مارک هود اخوان

مارک هود اخوان فعالیت خود را در سال 1348 (52 سال پیش)  در زمینه تولید قطعات پرسی آغاز کرد و با توجه به نیاز مشتریان به لوازم توکار آشپزخانه برنامه ریزی دقیق، در اولین قدم تولید سینک‌های ظرفشویی را در سبد کالای خود قرار داد.

 محصولات اصلی این شرکت از سال ۶۴ تاکنون علاوه بر سینک آشپزخانه ( توکار ، روکار ، شیشه ای و زیر کورین ) تولید اجاق گاز صفحه‌ای توکار ( شیشه ای ، استیل  لمسی ) انواع فرهای توکار برقی ، برقی گازی و گازی و به خصوص انواع هود آشپزخانه بوده است.

برای مطالعه ادامه مقاله مارک هود به سایت الو آهن تامین کننده انواع تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: مارک هود، الو آهن، انواع تاسیسات ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

کاربرد لوله گالوانیزه؛ کاربردی ترین لوله آهنی

قبل از معرفی و بررسی کاربرد لوله گالوانیزه اجازه دهید نگاهی به تعریف این لوله بپردازیم.

در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد.

پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد.در مورد لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

انواع کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه در لوله کشی آب

یکی از اصلی ترین کاربرد لوله گالوانیزه، لوله کشی آب است به طوری که سیستم لوله کشی آب آشامیدنی نیاز به یک خط لوله کشی اصلی دارد که به عنوان منبع تغذیه از آن یاد می شود و تمامی انشعابات برای طبقات و بخش های مختلف یک ساختمان از آن گرفته می شود .

 لوله کشی آب ساختمان به مثابه رگ‌های خونی بنا است که مایع حیات را به سراسر آن می‌رساند، پس باید به درستی و با بهترین متریال موجود اجرا شود تا گردش آب به طور صحیح و اصولی به اجرا درآید و در آینده نیز دچار ایراداتی نظیر نشتی، ترکیدگی، پوسیدگی، خوردگی و … نگردد تا بتوانید صرفه جویی در وقت و هزینه داشته باشید و مجبور نباشید در آینده هزینه اضافی برای تعمیرات و بازسازی لوله‌های ساختمان متحمل شوید.

برای مطالعه ادامه مقاله کاربرد لوله گالوانیزه به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: کاربرد لوله گالوانیزه،نمایندگی تاسیسات ساختمانی،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

پروسه ساخت لوله مانیسمان

 لوله مانیسمان ابتدا توسط یک شمش فولادی تحت کشش و نورد افزایش طول می‌یابد. سپس با واردکردن مبله جامد نوک تیر به مرکز شمش گداخته می‌شود که این امر در پایان یک لوله مانیسمان را تولید می‌کند.

تولید این محصول عموماً از سایزهای بزرگ‌تر به کوچک‌تر دنبال می‌شود. درمجموع اگر بخواهیم پرسه ساخت لوله مانیسمان را در یک دسته‌بندی کلی قرار دهیم می‌توانیم به موارد فوق اشاره داشته باشیم.

  • برش
  • پیش گرم
  • مرحله PIERCING
  • عبور از دستگاه النگاتور
  • شلیک سمبه
  • تاب‌گیری
  • جداسازی سمبه
  • کروی سازی
  • مرحله کشش
  • خنک‌سازی
  • مرحله اندازه‌گیری
  • مرحله آزمایش
  • مرحله کونیک کردن
  • پولیش
  • باندل کردن

فرآیند تولید لوله مانیسمان چگونه است؟

مانیسمان، صنعت‌گر آلمانی در سال‌های پایانی قرن نوزدهم لوله بدون درز را با روش منحصر به فرد خود تولید کرد. این روش در کنار دیگر روش‌ها، زیرمجموعه‌ای از فرآیند‌های تولید لوله بدون درز محسوب می‌شود.

 در این روش تولید، با استفاده از دو غلتک نورد و یک ماندرل سوراخکاری، بیلت‌های استوانه‌ای به پوسته‌های توخالی استوانه‌ای تبدیل می‌شوند. از گذشته تا امروز این روش سیر تکاملی خود را طی کرده و امروزه به روش‌های مختلفی تولید می‌شود که منجر به اختلاف قیمت لوله مانیسمان در انواع مختلف شده است.

لوله‌های بدون درز معمولاً به سه روش زیر ساخته می‌شوند:

  • سنبه‌کاری چرخشی
  • ریخته‌گری به وسیله نیروی گریز از مرکز
  • ریخته‌گری پاششی

در ادامه هر کدام ازاین‌روش‌ها را به تفکیک بیان می‌کنیم:

فرآیند تولید لوله مانیسمان به روش سنبه‌کاری چرخشی

در این روش ابتدا شمش طبق سفارش مشتری در ابعاد گوناگون برش داده می‌شود. پس از اینکه شمش‌ها درون کوره قوسی با سوخت گاز، به اندازه کافی حرارت دید، سطح مقطع آن توسط دستگاهی به نام الانگیتور گرد می‌شود. سپس درون آن با استفاده از یک سنبه (ماندرل) خالی می‌شود.

 تاب‌گیری لوله به منظور یکدست کردن لوله انجام گرفته و سنبه داخل لوله از آن جدا می‌شود. در مرحله بعد سر و ته لوله گرفته شده تا از حالت بُرنده به حالت گرد درآید. پس از عملیات کشش که معمولاً تا 24 متر انجام و سرد کاری که معمولاً توسط آب و با فرآیندی مخصوص صورت می‌گیرد، لوله به طول‌های مورد نظر برش داده می‌شود. 

درنهایت تست هیدرواستاتیک روی نمونه‌ها انجام شده و در صورتی که قصد ارسال لوله به خارج کشور وجود داشته باشد، روی سطح لوله پوشش روغن ایجاد می‌کنند تا از خوردگی آن جلوگیری شود. مرحله آخر بسته‌بندی و بارگیری لوله‌هاست.

 در این روش معمولاً محصول نهایی ضخامت بالا و طول زیادی خواهد داشت. به منظور کاهش ضخامت لوله‌های مانیسمان در حال تولید، از روش نورد کردن استفاده می‌شود که می‌تواند با استفاده از ماندرل داخلی و یا غلتک پیلگر در کنار ماندرل داخلی انجام شود.

فرآیند تولید لوله مانیسمان با استفاده از روش ریخته‌گری گریز از مرکز

در صورتی که به لوله‌های بدون درز با طول کوتاه و ضخامت بالا نیاز باشد ازاین‌روش استفاده می‌شود. همچنین در مواردی که به خواص گرادیانی در راستای شعاع لوله نیاز باشد، تنها ازاین‌روش می‌توان استفاده کرد.

در این روش از یک قالب چرخنده که با سرعت بالایی در حال حرکت است استفاده می‌شود. ابتدا فلز مذاب به داخل قالب دوار ریخته و با توجه به وارد شدن نیروی گریز از مرکز، مذاب به قسمت خارجی قالب متمایل و فرآیند انجماد از دیواره قالب شروع می‌شود.

فرآیند تولید لوله مانیسمان با استفاده از روش ریخته‌گری پاششی

در این روش که کمتر متداول است، مواد مذابی که قرار است بدنه لوله را تشکیل دهند در محفظه‌ای حاوی نیتروژن قرار می‌گیرند و با چرخش یک میله، روی آن پاشیده می‌شود. قطر این میله، ضخامت داخلی لوله را تعیین می‌کند. با کنترل مقدار مواد مذاب پاششی می‌توان ضخامت دیواره لوله تولیدی را کنترل کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوله مانیسمان به سایت الوآهن مراجعه کنید. برای خرید محصولات مد نظر خود، از طریق صفحه فروشگاه الو آهن اقدام کنید و با شماره های بخش فروش ما تماس گرفته تا از تخفیفات ویژه نیز بهره مند شوید.



:: برچسب‌ها: لوله مانیسمان , لوله , مانیسمان , لوله مانیسمان الو آهن , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

موارد کاربرد لوله مانیسمان

قبل از بررسی انواع کاربرد لوله مانیسمان لازم میدانم نگاهی به تاریخچه و تعریف لوله های مانیسمان داشته باشیم. لوله مانیسمان برای اولین بار توسط برادران مانیسمان اختراع شد و علت این نام‌گذاری نیز همین است.

کاربرد لوله مانیسمان

کاربرد لوله مانیسمان

در میان لوله‌های موجود در بازار لوله‌های بدون درز اهمیت و کاربرد بسیاری دارند. این نوع از لوله‌ها روش ساخت ویژه خود را دارند و به دلیل نبود درز در آن‌ها، در صنایع حساس به‌کاربرده می‌شوند.

در صنعت، لوله‌های مختلف اعم از لوله‌های فولادی، لوله‌های ضدزنگ (استنلس استیل)، لوله آلیاژ و لوله بویلر وجود دارد. لوله مانیسمان که به آن لوله بدون درز نیز گفته می‌شود لوله‌ای است که روش تولید و ساخت آن به نحوی است که بدنه‌ای یکدست و بدون درز دارد و هیچ نوع جوش‌کاری بر روی آن صورت نگرفته است.

لوله مانیسمان، نوعی لوله فولادی بدون درز است که در صنایع برای نصب در سیستم‌های لوله‌کشی و تأسیسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تولید لوله مانیسمان بر خلاف سایر انواع لوله فلزی و لوله های فولادی درزدار، از روش جوشکاری استفاده نمی‌شود.

تولید این لوله ها به شیوه مخصوصی در کارخانه انجام می‌شود. این دسته از لوله های فولادی کاربردهای وسیعی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی دارند.

برای مطالعه ادامه مقاله کاربرد لوله مانیسمان به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات برتر مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: کاربرد لوله مانیسمان،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

برای تاسیسات ساختمانی خود از کدام لوله های تاسیساتی استفاده کنیم؟

یکی از المان‌های اساسی که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لوله های تاسیساتی هستند. همان‌طور که میدانید استفاده از لوله های تاسیساتی به منظور انتقال سیالات و گاز صورت می‌گیرد. آنچه که در تقسیم‌بندی لوله های تاسیساتی نقش دارد، جنس لوله می‌باشد.

ساخت لوله‌ها با در نظر گرفتن استانداردهای لازم صورت می‌گیرد. آنچه که در تعریف استاندارد برای ساخت لوله های تاسیساتی نقش دارد، شرایطی هم چون دما، فشار، رنگ، سایز و غیره می‌باشد. علاوه بر جنس لوله ها و مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها، کاربرد لوله نیز می‌تواند در تقسیم‌بندی آن نقش داشته باشد. برای آشنایی با انواع لوله‌ها و مقایسه انواع لوله های تاسیساتی، در ادامه  با ما همراه باشید.

انواع لوله های تاسیساتی

همان‌گونه که در بالا اشاره شد، لوله ‌های تاسیساتی بر اساس جنس و مواد سازنده آن‌ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی شده و شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. لوله های تاسیساتی فلزی
  2. لوله های تاسیساتی غیر فلزی

در ادامه به بیان توضیحات بیشتر در مورد هر یک می‌پردازیم.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله های تاسیساتی به سایت الو آهن نمایندگی برتر تاسیسات مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: لوله های تاسیساتی،الو آهن،نمایندگی برتر تاسیسات ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

آشنایی با لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی ساختمان، طراحی و اجرای لوله کشی آب آتش نشانی ساختمان مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با حریق انجام می‌شود. طراحی و اجرای تأسیسات آتش نشانی هر ساختمان متناسب با شرایط هر ساختمان انجام می‌شود.

در زمان آتش‌سوزی برای کاهش خسارات ناشی از آتش‌سوزی، مهار به موقع، جلوگیری از پیشروی آتش و به حداقل رساندن ضررهای ناشی از حریق از سیستم اطفاء حریق استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی و بررسی ل.له کشی آتش نشانی در یک ساختمان می‌پردازیم.

انواع لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی به روش خشک:

این لوله کشی آتش نشانی دارای لوله های خشک می‌باشد و آبی در آن وجود ندارد. منبع آب مورد نیاز در لوله کشی این سیستم‌ها و یا قرقره آتش نشانی، از منابع آب ساختمان تأمین نمی‌شود. این سیستم از درب ورودی ساختمان شروع شده و دارای انشعاباتی برای وصل کردن شیلنگ و کم و زیاد کردن آب در طبقات مختلف ساختمان است؛ که در زمان اطفاء حریق عملیات آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات اطفا را ساده و مؤثرتر می‌کند.

در زمان آتش‌سوزی با اتصال شلنگ‌های ماشین آتش نشانی به شیر ورودی درب، آب سیستم تأمین شده و آب از طریق انشعابات وارد طبقات مختلف ساختمان می‌شود. در دو طرف جعبه آتش نشانی 4 سوراخ در بالا و پایین جعبه وجود دارد، معمولاً سوراخ بالا مربوط به لوله کشی آتش نشانی خشک می‌باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله کشی آتش نشانی به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: لوله کشی آتش نشانی،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

انواع محصولات نیوپایپ

گروه تجاری گیتی پسند اصفهان در سال ۱۳۷۸ رسما فعالیت خود را شروع نمود که یکی از زیرمجموعه های آن شرکت نیوپایپ بود. نیوپایپ با تجربه بیش از ۲ دهه فعالیت ، امروزه از بزرگترین تولید کننده های لوله و اتصالات به ویژه لول های پنج لایه نیوپایپ می باشد.امروزه برند تجاری نیوپایپ توانسته است با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متخصصین با تجربه و کارآمد چشم انداز ترسیمی خود مبتنی بر تولیدات لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ را تحقق ببخشید. در ادامه انواع محصولات نیوپایپ را معرفی و بررسی می کنیم.

 

 زانویی نیوپایپ

زانویی یکی از انواع محصولات نیوپایپ است که به دلیل شکل خمیدگی و شباهت به زانوی انسان، نام زانویی به خود گرفته است.از زانویی ها برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله استفاده میشود.در سیستم های لوله کشی گاهی نیاز است مسیر لوله ها را تغییر دهیم؛ در این مواقع میتوان از زانویی ها استفاده کرد.برای متصل کردن زانویی ها میتوان از بات فیوژن یا جوش حرارتی بهره برد.

انواع زانویی نیوپایپ از جهت زاویه:

۱) زانویی ۹۰ درجه:

نام دیگر این زانو ، زانویی عمودی می باشد که موجب تغییر زاویه ۹۰ درجه ای حرکت سیال میشود.زانویی ۹۰ درجه می تواند به ۲ صورت شعاع کوتاه و شعاع بلند ساخته شود که هر کدام کاربرد خاص خود را پیدا میکنند.

برای مطالعه ادامه مقاله محصولات نیوپایپ به سایت الو آهن نمایندگی برتر نیوپایپ مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: انواع محصولات نیوپایپ،محصولات نیوپایپ،نیوپایپ،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

برترین برند های تولید کننده لوله های آتش نشانی

از مهمترین تاسیسات ساختمانی سیستم لوله کشی آتش نشانی می باشد. در سیستم های لوله کشی آتش نشانی، جنس و کیفیت لوله های آتش نشانی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد به طوری که هر گونه بی کیفیتی در ساخت آن میتواند به کل هدف از لوله کشی آتش نشانی که جلوگیری از حوادث ناگوار است را نابود کند. در نتیجه برند های تولید کننده لوله های آتش نشانی وظیفه سنگینی به عهده داشته و باید حساسیت زیادی در ساخت آن ها از خود نشان دهند‌. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین و برترین برند های تولید کننده لوله های آتش نشانی بپردازیم تا به شناخت کافی از آنها برسیم.

 

لوله های آتش نشانی چه لوله هایی هستند؟

لوله آتش نشانی نوعی لوله فولادی کربنی معمولی است که برای انتقال عامل مهار آتش مانند آب یا گاز مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً به رنگ قرمز است اما لوله های دیواری سبک دارای نمای بیرونی گالوانیزه ای با ظاهری نقره ای هستند. نصب لوله های فولادی قرمز فقط به سیستم های آبپاش لوله مرطوب محدود می شود. نصب لوله گالوانیزه در سیستم های آبپاش لوله مرطوب و خشک (از جمله سیستم های آبپاش لوله پیش ساز) مجاز است.

برای مطالعه ادامه مقاله برند لوله های آتش نشانی به سایت الو آهن نمایندگی برتر لوله های آتش نشانی مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: برترین برند های تولید کننده لوله های آتش نشانی،برند لوله های آتش نشانی،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

معرفی و بررسی انواع لوله های آتش نشانی

شاید در نگاه اول به فکرتان برسد منظور از لوله های آتش نشانی، همان لوله های آبی است که آتش نشانان برای خاموش کردن آتش استفاده میکنند‌؛ این تا حدی درست است اما کامل نیست. لوله های آتش نشانی در ساختمان ها برای لوله کشی آتش نشانی تیز کاربرد دارند. امروزه کاربرد های این لوله ها فراگیر شده است از این رو ما تصمیم گرفتیم مطلبی در مورد انواع لوله های آتش نشانی نوشته و منتشر کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

لوله های آتش نشانی چه لوله هایی هستند؟

لوله آتش نشانی نوعی لوله فولادی کربنی معمولی است که برای انتقال عامل مهار آتش مانند آب یا گاز مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً به رنگ قرمز است اما لوله های دیواری سبک دارای نمای بیرونی گالوانیزه ای با ظاهری نقره ای هستند. نصب لوله های فولادی قرمز فقط به سیستم های آبپاش لوله مرطوب محدود می شود. نصب لوله گالوانیزه در سیستم های آبپاش لوله مرطوب و خشک (از جمله سیستم های آبپاش لوله پیش ساز) مجاز است.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله آتش نشانی به سایت الو آهن نمایندگی برتر تاسیسات مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: لوله های آتش نشانی , انواع لوله های آتش نشانی , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

برترین های نمایندگی پارس زنده رود 

هر فردی می تواند شاهد پیشرفت روز به روز صنعت ساختمان سازی و ابعاد آن در کوچه و خیابان ها باشد. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین ارکان ساختمان سازی لوله کشی آن است. در نتیجه ساخت لوله و اتصالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر روزه احساس نیاز به آن در دنیای مدرن امروزی بیشتر میشود. یکی از شرکت هایی که در تولید لوله و اتصالات کشور سهم به سزایی دارد، گروه کارخانجات پارس زنده رود پلاست و نمایندگی های آن می باشند. در ادامه قصد داریم نمایندگی های برتر پارس زنده رود را معرفی کنیم.

شرکت پارس زنده رود

با افزایش روز به روز جمعیت کشور و شهرنشینی، شرکت پارس زنده رود پلاست با هدف تولید بهترین لوله و اتصالات در راستای ارتقای صنعت ساختمان سازی، در سال ۱۳۶۵ در شهر اصفهان تاسیس شد. گروه کارخانجات پارس زنده رود در ۴ فاز زیر فعالیت خود را شروع کرد. 

  1. تولید اتصالات پی وی سی 
  2. تولید لوله های پی وی سی 
  3. توسعه ظرفیت تولید لوله و اتصالات و احداث جدید انبار 
  4. افزایش تنوع محصولات با تولید لوله های فرعی 

برای مطالعه ادامه مقاله نمایندگی پارس زنده رود به سایت الو آهن برترین نمایندگی تاسیسات مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی پارس زنده رود،پارس زنده رود،نمایندگی های برتر پارس زنده رود،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

معرفی نمایندگی های برتر آذین لوله 

با یک نگاه گذرا می توان به این نکته پی برد که لوله و اتصالات از مهم ترین بخش محصولات ساختمانی و صنعت ساخت و ساز محسوب میشود.در راستای ساخت  لوله و اتصالات ، شرکت های زیادی به وجود آمدند که از مهم ترین آنها میتوان به آذین لوله اشاره کرد. گروه کارخانجات آذین لوله از بزرگترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات در کشور می باشد.نمایندگی های زیادی با این شرکت قرارداد بسته اند. منظور از نمایندگی آذین لوله گروه های صنعتی هستند که محصولات آذین لوله را به فروش میرسانند در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین های نمایندگی آذین لوله را نام ببریم‌.

نمایندگی آذین لوله پایپ مال

 نمایندگی آذین لوله پایپ مال فعالیت خود را از سال 1388 آغاز نموده و با بهره گیری از تجربه و فعالیت های ارزنده در زمینه تاسیسات مکانیکی ساختمان فروش و پخش انواع لوله و اتصالات آب ، گاز ، فاضلاب ، انواع شیر آلات صنعتی ، ادوات کشاورزی ، تا به امروز توانسته است رضایت مشتریان خود را کسب نماید.

برای مطالعه ادامه مقاله آذین لوله به سایت آلو آهن برترین نمایندگی آذین لوله مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی آذین لوله،آذین لوله،الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

معرفی نمایندگی های برتر نانو پلیمر یاس

با یک نگاه گذرا می توان به این نکته پی برد که لوله و اتصالات از مهم ترین بخش محصولات ساختمانی و صنعت ساخت و ساز محسوب میشود.در راستای ساخت  لوله و اتصالات ، شرکت های زیادی به وجود آمدند که از مهم ترین آنها میتوان به نانو پلیمر یاس اشاره کرد. گروه کارخانجات نانو پلیمر یاس از بزرگترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات در کشور می باشد.نمایندگی های زیادی با این شرکت قرارداد بسته اند. منظور از نمایندگی نانو پلیمر یاس گروه های صنعتی هستند که محصولات نانو پلیمر یاس را به فروش میرسانند در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین های نمایندگی نانو پلیمر یاس را نام ببریم‌.

برند نانو پلیمر یاس

ابتدا اجازه دهید نگاهی به خود شرکت نانو پلیمر یاس بیندازیم. 

گروه کارخانجات نانو پلیمر یاس فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۵ در زمینه تولید لوله و اتصالات پی وی سی آغاز کرده است . تولیدات نانو پلیمر یاس کاربرد وسیعی در صنعت ساختمان و تاسیسات فاضلاب دارد .از همان ابتدای کار ، شرکت نانو پلیمر یاس دارای آزمایشگاهی مجهز به مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی بود  و تولیداتی با استاندارد های بالا و کیفیت عالی روانه بازار می کرد.بهره مندی از نشان استاندارد ملی و گواهینامه های بین المللی نشان از کیفیت بالای محصولات نانو پلیمر یاس میدهد. همچنین به تازگی شرکت نانو پلیمر یاس اقدام به تولید لوله و اتصالات پلی پروپیلن کرده است که در سیستم های لوله کشی آب شرب کاربرد دارد.

برای مطالعه ادامه مقاله نمایندگی نانو پلیمر یاس به سایت دکتر پرآذران مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی نانو پلیمر یاس , نانو پلیمر یاس , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

در صنعت آهن آلات، بر روی فلزاتی که نسبت به خوردگی آسیب پذیر می باشند پوششی از فلز روی قرار می دهند که این پوشش برای حفاظت از فلز در برابر خوردگی و آسیب پذیری می باشد و این عمل توسط گالوانیزاسیون صورت می گیرد. پوشش قرار داده شده در عمل گالوانیزاسیون شامل لایه ای از فلز روی و ترکیباتی از آهن می باشد.در مورد لوله های فولادی نیز برای حفاظت از این لوله ها در برابر خوردگی و آسیب پذیری پوششی از فلز روی بر روی آن قرار می دهند که به آن ها لوله گالوانیزه گفته می شود.

کاربرد لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه همانند سایر لوله ها وظیفه انتقال سیال از محلی به محل دیگر را دارند. از اصلی ترین و مهم ترین کاربرد لوله گالوانيزه انتقال سیالات (آب و گاز) در گلخانه ها و منازل است.

از دیگر کاربردهای این لوله می توان به استفاده در سازه های فلزی و دکل های مخابراتی، محافظت از کابل های شبکه و برق، پایه فنس، انتقال آب در صنایع کشاورزی حصار کشی مناطق مختلف زمین و در برخی موارد تخلیه فاضلاب اشاره کرد. این لوله ها را می توان به صورت توکار یا روکار استفاده کرد.

معمولاً لوله های گالوانیزه از داخل دچار زنگ زدگی می شوند که مشکلات فراوانی از جمله پوسته پوسته شدن لوله ها، شکست لوله و تغییر مزه آب را در پی دارند. لازم به ذکر است امروزه در لوله کشی منازل، لوله های گالوانیزه جای خود را به لوله های پلاستیکی داده اند.

برای مطالعه سایر کاربرد های لوله گالوانیزه وارد لینک لوله گالوانیزه در سایت الو آهن شوید. در آن جا می توانید انواع لوله گالوانیزه را از نظر کاربرد با هم مقایسه کنید.



:: برچسب‌ها: انواع لوله گالوانیزه , لوله گالوانیزه , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

با یک نگاه گذرا می توان به این نکته پی برد که لوله و اتصالات از مهم ترین بخش محصولات ساختمانی و صنعت ساخت و ساز محسوب میشود.در راستای ساخت  لوله و اتصالات ، شرکت های زیادی به وجود آمدند که از مهم ترین آنها میتوان به نیوفلکس اصفهان اشاره کرد. گروه کارخانجات نیوفلکس از بزرگترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات در کشور می باشد.نمایندگی های زیادی با این شرکت قرارداد بسته اند. منظور از نمایندگی نیوفلکس گروه های صنعتی هستند که محصولات نیوفلکس را به فروش میرسانند در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین های نمایندگی نیوفلکس را نام ببریم‌.

گروه کارخانجات نیوفلکس 

در حقیقت شرکت نیوفلکس یکی از زیرمجموعه های برند معروف گیتی پسند اصفهان است . شرکت گیتی پسند اصفهان یک شرکت نام دار و شناخته شده در زمینه صنایع و تجهیزات ساختمانی در کشور است . سرمایه گذاران صنایع گیتی پسند در سال ۱۳۷۷ کارخانه نیوفلکس را در شهر اصفهان افتتاح کردند اما نیوفلکس فعالیت رسمی خود را در تولید لوله و اتصالات از سال ۱۳۸۴ با ظرفیت ۲۳۰۰۰ تن شروع کرد. علاوه بر لوله و اتصالات، نیوفلکس در زمینه های نفت و پتروشیمی، خودرو، ساختمان و… نیز فعالیت داشته و امروزه از برترین شرکت های صنعت لوله و ساختمان محسوب می شود. در حقیقت نام تجاری نیوفلکس، شرکت پردیس گسترش اسپادانا می باشد که در تولیدات خود از پلی پروپیلن به عنوان ماده پلاستیکی اصلی استفاده میکند.

برای مطالعه ادامه مقاله نیوفلکس به سایت الو آهن نمایندگی برتر نیوفلکس مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی نیوفلکس , نمایندگی برتر نیوفلکس , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

با یک نگاه گذرا می توان به این نکته پی برد که لوله و اتصالات از مهم ترین بخش محصولات ساختمانی و صنعت ساخت و ساز محسوب میشود.در راستای ساخت  لوله و اتصالات ، شرکت های زیادی به وجود آمدند که از مهم ترین آنها میتوان به نیوپایپ اصفهان اشاره کرد. گروه کارخانجات نیوپایپ از بزرگترین برند های تولید کننده لوله و اتصالات در کشور می باشد.نمایندگی های زیادی با این شرکت قرارداد بسته اند. منظور از نمایندگی نیوپایپ گروه های صنعتی هستند که محصولات نیوپایپ را به فروش میرسانند در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین های نمایندگی نیوپایپ  را نام ببریم‌.

گروه کارخانجات نیوپایپ 

قبل از معرفی و بررسی برترین های نمایندگی نیوپایپ اجازه دهید کمی در مورد خود گروه کارخانجات نیوپایپ بدانیم.در این راستا باید خدمتتون عرض کنم که گروه تجاری گیتی پسند اصفهان در سال ۱۳۷۸ رسما فعالیت خود را شروع نمود که یکی از زیرمجموعه های آن شرکت نیوپایپ بود. نیوپایپ با تجربه بیش از ۲ دهه فعالیت ، امروزه از بزرگترین تولید کننده های لوله و اتصالات به ویژه لول های پنج لایه نیوپایپ می باشد.امروزه برند تجاری نیوپایپ توانسته است با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و متخصصین با تجربه و کارآمد چشم انداز ترسیمی خود مبتنی بر تولیدات لوله واتصالات پنج لایه نیوپایپ را تحقق ببخشید.

برای مطالعه ادامه مقاله نیوپایپ به سایت الو آهن نمایندگی برتر نیوپایپ مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی برتر نیوپایپ , نمایندگی نیوپایپ , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

تاسیسات ساختمانی نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز دارد.نمایندگی تاسیسات یک گروه صنعتی است که محصولات تولیدی توسط برند های مختلف را در سراسر کشور به مشتری می رساند.اهمیت نمایندگی تاسیسات کمتر از کارخانجات تاسیساتی نمی باشد از این رو باید ویژگی های لازم را دارا باشند. در مقاله امروز قصد داریم ویژگی های یک نمایندگی تاسیسات خوب را بیان کرده و بررسی کنیم تا بتوانیم از نمایندگی های موجود در حوزه تاسیسات ساختمانی، بهترین گزینه برای خرید انتخاب کنیم.با ما همراه باشید.

استاندارد های لازم

یک نمایندگی تاسیسات در وهله اول باید از نظر استاندارد ها و جواز های فعالیت تکمیل باشد.هیچ مشتری به نمایندگی تاسیساتی که دارای گواهینامه های لازمه نباشد، اطمینان نکرده و محصولات خود را خریداری نمیکند.با اینکه ایجاد یک نمایندگی بدون موارد مورد نیاز تقریبا غیر ممکن است اما در گذشته مواردی دیده شده اند که توانسته اند به صورت کلاهبرداری فعالیت کنند.

محصولات خوب

از مهم ترین شاخص های سنجش نمایندگی تاسیسات میزان کیفیت محصولات آن می باشد.همه ی محصولات تولید شده توسط کارخانجات و برندهای تجاری به حتم با کیفیت نیستند حتی اگر برندی معتبر باشد.برای مثال...

برای مطالعه ادامه مقاله ، به سایت الو آهن نمایندگی تاسیسات ساختمانی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: نمایندگی تاسیسات , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

انواع درپوش لوله آب

 یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان و وجود منبع آب در داخل خانه بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان می شوند. یکی از این اتصالات که فایده زیادی برای لوله کش ها داره ، درپوش لوله آب هست. در این مقاله از الوآهن قصد داریم به معرفی و بررسی انواع درپوش لوله آب بپردازیم.

درپوش یکی از ساده ترین انواع اتصالات لوله آب است که برای انسداد لوله ها کاربرد دارد.اگر بخواهیم یک لوله با قطر کم را مسدود کنیم ، بهترین گزینه درپوش های چهار گوش هستند.در حالی که بهتر است برای مسدود کردن لوله هایی با قطر زیاد از درپوش های شش گوشه استفاده کرد. سرپوش نوع ماده ی درپوش یا پلاگ است.به طوری که عملکرد یکسانی با درپوش دارد اما ماهیت ماده داشته و کاربرد آن در لوله های ماده است.

درپوش لوله آب ها برای خطوط آبرسانی صنعتی، تجاری و خانگی، ماشین آلات و تجهیزات پردازش و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با هدف از بین بردن بلوک های هوا روی پمپ های آب سوار می شوند. از آنها به عنوان یک بخش مهم در اتصالات لوله یاد می شود.

برای مطالعه ادامه مقاله درپوش لوله به سایت الوآهن مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: درپوش لوله , درپوش لوله آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان و وجود منبع آب در داخل خانه بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب شیرآلات آب هستند که با استفاده از ان ها میتوان به آب لوله کشی شده در داخل ساختمان دسترسی پیدا کرد.در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع شیرآلات آب بر اساس المان های مختلف بپردازیم.در ادامه با گروه صنعتی الوآهن همراه باشید.

انواع شیرآلات آب بر اساس طراحی

شیرآلات آب تک دستگیره:

این نوع شیرآلات طرحی ساده و عاری از هر نوع پیچیدگی دارند. در استفاده از این شیرآلات آب برای باز و بسته کردن آب از یک دستگیره استفاده می شود.  شیرآلات آب تک دستگیره برای مکان هایی که نیاز به آب گرم نمی باشد مناسب می باشند.

شیرآلات آب دو دستگیره:

شیرآلات آب دو دستگیره دارای دو دسته برای استفاده از آب گرم و آب سرد هستند. آنها رایج ترین نوع شیر آب محسوب می شوند که توسط آنها می توان آب گرم و سرد را استفاده نمود.

برای مطالعه ادامه مقاله شیرآلات آب به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: شیرآلات آب , انواع شیرآلات آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.یکی از پرکاربرد ترین اتصالات لوله آب سه راهی ها هستند که در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آن بپردازیم.

اتصالات لوله آب

قبل از معرفی سه راهی لوله آب اجازه دهید نگاهی به انواع دیگر اتصالات لوله آب بیندازیم.

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و عملکرد خود در دسته های مختلفی قرار میگیرند.نقش هر کدام از انواع اتصالات لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه خود مهم بوده و نمی توان از نظر اهمیت اتصالات لوله آب را دسته بندی کرد.در لیست زیر انواع اتصالات لوله آب جمع آوری شده است.

  • اتصالات زانویی
  • اتصالات کاهنده 
  • اتصالات سه راهی لوله آب
  • اتصالات چهار راهی لوله آب
  • بوشن ها 
  • مهره و ماسوره 
  • آداپتور 
  • اولت 
  • پلاگ یا درپوش
  • کپ یا سرپوش 
  • شیر

سه راهی لوله آب

یکی از قطعات مورد استفاده در اتصال لوله ها، سه راهی لوله آب هستند که کاربرد زیادی در سیستم های لوله کشی ساختمانی دارند.از اتصالات سه راهی برای ایجاد انشعاب های فرعی در مسیر لوله کشی اصلی بهره گرفته می شود.به علت وجود این نوع از اتصالات لوله آب است که میتوان آب را به نواحی مختلف ساختمان انتقال داد.

اندازه دهانه خروجی برخی از سه راهی لوله آب از دهانه اصلی جریان کوچکتر است. از این رو میتوان این نوع اتصالات را به عنوان کاهش دهنده سایز دهانه مجراهای اصلی جریان نیز در نظر گرفت.

برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون، سه راهی لوله آب در بسیاری از اندازه ها ، جنس ها و اشکال گوناگون ارائه می شوند. به غیر از اندازه های استاندارد، اندازه های غیر معمول دیگری هم از ترکیب سه راهی لوله آب می توان تولید کرد.

برای مطالعه ادامه مقاله سه راهی لوله آب به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: سه راهی لوله , سه راهی لوله , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

در سیستم های لوله کشی آب اتصالات زیادی مورد استفاده قرار میگیرند. شاید برخی از آنها خیلی کوچک و ساده به نظر برسند اما با وجود سادگی خود ، میتوانند بسیار کارآمد باشند.یکی از این اتصالات لوله آب زانویی ها هستند.ما در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع زانویی ها و کاربرد آن در صنعت لوله کشی بپردازیم.

زانویی چیست؟

همانطور که گفته شد زانویی یکی از انواع اتصالات لوله آب در لوله کشی است که به دلیل شکل خمیدگی و شباهت به زانوی انسان، نام زانویی به خود گرفته است.از زانویی ها برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله استفاده میشود.در سیستم های لوله کشی گاهی نیاز است مسیر لوله ها را تغییر دهیم؛ در این مواقع میتوان از زانویی ها استفاده کرد.برای متصل کردن زانویی ها میتوان از بات فیوژن یا جوش حرارتی بهره برد.

کاربرد زانویی ها

ذکر شد که کاربرد های زانویی در تاسیسات ساختمانی بسیار بوده و کارکرد بالایی دارد.در این قسمت از نقاله به مهم ترین کاربرد های زانویی ها میپردازیم.

  • زانویی در خطوط جریان گاز، مایعات فرایندهای صنعتی، دارویی، ساختمانی و بسیاری کاربردهای تخصصی دیگر، به کار می رود.
  • زانویی‌ها سازه‌هایی از مصالح سنگین، برای کاربردهایی نظیر مقاومت در برابر دمای بسیار پایین یا بالا و غیره هستند.
  • زانویی‌ها برای استفاده در سیستم‌های کنترل و فرایند، ابزارها و تجهیزات به کار رفته در کارخانه‌های شیمیایی، نفتی، انرژی سیال، الکترونیکی و پالپ و کاغذ، به طور خاصی طراحی شده اند.

انواع زانویی ها

زانویی ها بر اساس المان های مختلف در دسته های مختلفی قرار میگیرند. المان هایی از جمله شعاع زانویی، زاویه و نوع اتصال موجب شده انواع مختلفی از زانویی ها تولید شوند.در ادامه هر کدام از این دسته بندی ها را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

برای مطالعه ادامه مقاله زانویی به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: زانویی , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

بوشن یکی از ساده ترین و در عین حال مهم ترین اتصالات لوله آب است که وظیفه اتصال دو لوله به یکدیگر در سیستم های لوله کشی را بر عهده دارد. بوشن یک روش جایگزین مناسب برای جوشکاری لوله ها است که مزایای خیلی خوبی نسبت به آن دارد. 

بوشن ها در جنس های فلزی و پلاستیکی تولید می شوند که احتمالا خواص متفاوتی داشته باشند اما از جمله مزایای کلی بوشن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن کاربرد سریع و آسان تر نسبت به جوشکاری 

مشخص است ک نصب بوشن خیلی سریع تر از جوشکاری دو لوله به یک دیگر است.همچنین کار با بوشن خیلی راحت تر از جوشکاری است. برای همین لوله کش ها معمولا بوشن را به جوشکاری ترجیح می دهند. 

  • تعمیر آسان تر  

در صورت خرابی لوله ها و نیاز به تعمیر لوله کشی، جوشکاری انجام شده می تواند بسیار آزار دهنده باشد اما با لطف بوشن در هنگام تعمیر می توان خیلی راحت اقدام به تعمیر آن کرد. 

  • راحتی نصب لوله ها با استفاده از آن

این مورد نیز که نیاز به توضیح ندارد زیرا که مشخص است نصب یک بوشن بسیار راحت تر از جوشکاری لوله است. 



:: برچسب‌ها: بوشن , مزایای بوشن , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از مهم ترین مشکلات ساختمان سازی در گذشته های دور ، نحوه انتقال آب به قسمت های مختلف ساختمان بوده است.اما امروزه دیگر به برکت وجود لوله و اتصالات ، این یک مشکل برای صنعت ساختمان سازی و لوله کشی به حساب نمی آید.با گذشت زمان انواع اتصالات لوله آب ساخته شد که موجب انتقال ساده آب به ساختمان میشوند.در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع اتصالات لوله آب که نقش ویژه ای در سیستم های لوله کشی ایفا میکنند ، بپردازیم.

انواع اتصالات لوله آب 

انواع اتصالات لوله آب بر اساس هدف و عملکرد خود در دسته های مختلفی قرار میگیرند.نقش هر کدام از انواع اتصالات لوله آب در سیستم های لوله کشی به اندازه خود مهم بوده و نمی توان از نظر اهمیت اتصالات لوله آب را دسته بندی کرد.در لیست زیر انواع اتصالات لوله آب آورده شده که در ادامه مقاله به معرفی و بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

  • اتصالات زانو
  • اتصالات کاهنده 
  • اتصالات سه راهی
  • اتصالات چهار راهی 
  • بوشن ها 
  • مهره و ماسوره 
  • آداپتور 
  • اولت 
  • پلاگ یا درپوش
  • کپ یا سرپوش 
  • شیر

اتصالات لوله آب زانویی 

از این اتصالات لوله آب برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله استفاده می شود.در سیستم های لوله کشی گاهی نیاز است مسیر لوله ها را تغییر دهیم.در چنین مواقعی میتوان از اتصالات لوله آب زانویی بهره برد.برای متصل کردن زانویی ها میتوان از بات فیوژن یا جوش حرارتی بهره برد.

زانو ها بر اساس نوع کاربرد به سه دسته تقسیم میشوند:

1) زانوی تبدیل:

این نوع از اتصالات لوله آب زانویی برای تغییر مسیر لوله هایی با قطر مختلف استفاده می شوند.

2) زانوی ۹۰ درجه:

نام دیگر این اتصالات لوله آب......

برای مطالعه ادامه مقاله " اتصالات لوله آب" به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: اتصالات لوله آب , انواع اتصالات لوله آب , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

یکی از بخش های مهم لوله کشی  ، انجام تست لوله کشی آب است که معمولا بعد از پایان یافتن لوله کشی ساختمان صورت میگیرد.تست لوله کشی آب به تکنسین و ساکنان ساختمان این اطمینان را میدهد که بدون مشکل می توان از خدماتی لوله و اتصالات آن استفاده کرد.از این رو آشناییت با نحوه تست لوله کشی  به ویژه تست لوله کشی آب از اهمیت ویژه ای در صنعت ساخت و ساز برخوردار است.در این مقاله اطلاعات لازم در مورد تست لوله کشی آب تهیه و منتشر شده است تا بتواند هر آنچه شما نیاز دارید در مورد تست لوله کشی آب بدانید را در اختیارتان قرار دهد.

تست لوله کشی آب چیست؟

در زبان ساده تست لوله کشی آب ساختمانی را میتوان آزمایشی برای سنجیدن سالم بودن یا خراب بودن لوله ها واتصالات دانست‌.متخصصین این حوزه مطمئنا پس از پایان کار خود اقدام به تست لوله کشی آب می زنند تا اگر ایرادی در کار خود باشد، آن را پیدا کرده و تعمیر کنند.تست لوله کشی آب تنها مختص زمان نصب لوله و اتصالات نمی باشد بلکه بعد از گذشت چندین سال میتوان از تست لوله کشی آب برای اطمینان از سالم بودن لوله و اتصالات استفاده کرد.

اهمیت تست لوله کشی آب 

همانطور که گفته شد تست لوله کشی آب از آن جهت مهم است که لوله کش را از سالم بودن کار خود مطمئن می کند.اگر تست لوله کشی آب انجام نشود، ممکن است همان ابتدای کار مشکلی ناچیز در لوله و اتصالات باقی بماند.پس از اتمام ساختمان و استفاده از تاسیسات متوجه خرابی لوله ها می شوید و نیاز به تعمیر دوباره دارید.این تعمیر زودهنگام آرامش شما را برهم زده و هزینه های اضافی برای شما تحمیل خواهد کرد.در این راستا خیلی مهم است که بعد از نصب و اتمام لوله کشی، برای اطمینان صحت کارکرد و عملکرد لوله ها و اتصالات، تست لوله کشی آب انجام شود.همچنین با تست لوله کشی آب میتوان از خرابی های بیشتر پیشگیری کرد به طوری که متخصصین پیشنهاد میکنند هر چند سال یکبار تست لوله کشی آب برای هر ساختمان گرفته شود. 

همچنین علاوه بر تست لوله کشی آب،پس از لوله کشی برای اطمینان فشار داخل لوله و اتصالات، آزمایشی تحت عنوان تست لوله کشی فشار آب استفاده می شود. اطمینان از فشار داخل لوله آب میتواند به شما ثابت کند که نشتی و یا گرفتگی در لوله و اتصالات وجود دارد یا خیر.

برای مطالعه ادامه مقاله " تست لوله کشی " به سایت الو آهن مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: تست لوله کشی , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hossein

حتما شما هم در خصوص کلکتور و لوله کشی کلکتور به مرور شنیده اید. این روش یکی از رایج ترین و بهترین روش های لوله کشی است که در سراسر دنیا استفاده می شود. 

کلکتور واژه ای انگلیسی به معنای جمع کننده است که معمولا فلزی بوده و دارای شکلی لوله ای مانند است.در قسمت زیرین کلکتور چند خروجی ایجاد شده است که در دهانه خود دارای شیر مخصوص کلکتوری هستند.این خروجی ها آب را در مسیر های مختلف جدا میکند.

در روش لوله کشی کلکتور دیگر نیاز به تعمیر تمان سیستم لوله کشی در صورت خرابی یک واحد از آن نیست بلکه میتوان ها واحد و بخش را به طور جداگانه تعمیر کرد.همچنین هیچ نیازی به قطع آب در هنگام تعمیر لوله کشی کلکتوری نمی باشد.

سالهای زیادی است که در سیستم لوله کشی از انشعابی مثل کلکتور موتورخانه استفاده می شود تا قبل از آن، همیشه دو لوله موازی یکی حامل آب سرد و دیگری حامل آب گرم، در سراسر ساختمان حرکت می کرد تا مصرف کننده ها بتوانند نسبت به تقاضای خود، از این لوله ها استفاده کنند. اما پس از اینکه سیستم لوله کشی، به کلکتور موتورخانه مجهز شد، این مشکل رفع شد.

بر خلاف باور عموم که کاربرد کلکتور را در لوله کشی ساختمان های خانگی میدانند، کلکتور کاربرد های زیر را نیز دارد:

  • صنایع شیمیایی 
  • گرفتن اغتشاش از لوله ها 
  • نیروگاه ها و…


:: برچسب‌ها: کلکلتور , کاربرد کلکتور , الو آهن ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد